اضطراب روز عروسی خود را چگونه کنترل کنید؟!

اضطراب روز عروسی :

 اجازه ندهید که اضطراب روز عروسی از کل احساسات خوبتان جلو بزند! این توصیه‌ای است که بیشتر عروس‌های جوان پیش از فرا رسیدن روز بزرگ زندگی‌شان با آن روبرو می‌شوند، اما آیا چنین چیزی ممکن است؟

فشار اینکه همه چیز مرتب و منظم انجام شود، شدنی است که شما را عصبی کند، در اینجا پیشنهادهایی را ارایه می‌دهیم که به شما کمک می کند اضطراب روز عروسی را کم و کارهایتان را در کمال خونسردی انجام دهید.

 

  • خودتان انجام دهید

شاید بهترین چیز برای برگزاری مراسم این باشد که شما هزاران نفر را داشته باشید که به شما در انجام دادن کارها کمک کنند. ولی آیا تا حالا این اصطلاح را شنیده‌اید که «اگر می‌خواهید کاری به خوبی انجام شود، خودتان آن را انجام دهید؟» خوب این درست است!

برای چیزهای کوچک، مثلاً اینکه آیا همه وسایلی که باید گل و ربان زده می‌شده، حاضر است یا خیر، اجازه دهید که مادرتان آنها را چک نماید. ولی برای مسائل مهم، مثل چک کردن اینکه آیا حلقه‌های زناشویی از جواهر فروشی تحویل گرفته شده است، و یا اینکه آیا لباس های شما بخار خورده و حاضر است، خودتان آنها را انجام دهید. برای تسکین ذهن خودتان این کار را انجام دهید، ما ضمانت می‌کنیم که این پیشنهاد سودمند، کمک می‌کند که در روز عروسی آرام تر خواهید بود.

مثبت بیاندیشید

به جای اینکه به عکس العمل ها و نظرهای دیگران در ارتباط با برنامه ریزی ازدواج گوش دهید، سعی کنید فکرتان را مثبت کنید. مثبت بیاندیشید و به خودتان انرژی  مثبت دهید. همه سعی دارند که شما مراسم عروسی زیبایی داشته باشید، بعد به یاد داشته باشید که همه شما برای یک منظور مشترک سعی می کنید. اینکار باعث می شود که استرس و اضطراب کمتر شود. در ضمن تایم بیشتری برای شما و افرادیکه در حال کمک کردن به شما هستند فراهم می کند تا کارها را به بهترین نحو تمام شود. فراموش نکنید که شعار «من می توانم» و اندیشه مثبت رمز موفقیت در انجام دادن تمام کارها و برنامه ریزی های این روز است.

  • برنامه‌ی زمانی تدارک ببینید

می‌خواهید موثرترین مسیر برای حفظ آرامش در روز عروسی را بدانید؟ منظم و سازمان‌دهی شده باشید! اگر یک برنامه‌ی زمانبندی داشته باشید، دچار استرس و حالت عصبی نخواهید شد. شما می‌دانید که شماره تلفن‌های شما کجاست، هر شخصی در حال حاضر کجاست و حدوداً چه زمانی در مراسم آماده خواهد بود و بسیاری مسائل دیگر. پس چند روز پیش از مراسم عروسی، یک برنامه زمانبندی برای خودتان ایجاد کنید و مطمئن شوید که آن را بازبینی و تکمیل نموده‎‌ و تمام موارد و مسائل لازم برای جشن عروسی را در آن قید کرده اید.

  • خودتان باشید

به یاد داشته باشید که عروسی، حول شما و همسرتان می گردد. اگر شما از اینکه در مرکز توجه قرار بگیرید احساس نگرانی می کنید، کوشش کنید به آن روز به عنوان مراسمی صمیمی و راحت فکر کنید. هر چه نباشد شما در میان رفقا و اقوامتان هستید! سعی کنید موقع صحبت با دوستان در چشمشان نگاه کنید. به این روش با دوستانتان ارتباطی که ایجاد کرده اید، خودتان هستید و از هر لحظه از این روز لذت می برید.

  • درد و دل و مشورت کنید

بگذارید سایرین از پریشانی و نگرانی شما برای این روز مطلع شوند. هرچند که احتمالا رفقا و آشنایانتان از این حال شما با خبرند ولی همیشه نمی توانند ذهن شما را بخوانند و متوجه شوند که دقیقا چه چیزی شما را آزار می دهد. با حرف زدن راجب احساساتتان میتوانند شما را به درستی کمک و حمایت کنند. شما مشغول تدارکات برگزاری یک روز مهم هستید اما اجازه ندهید که این اضطرابها خیلی جدی شوند، مهمترین مسئله این است که از این لحظات لذت ببرید و خوش بگذرانید.

  •  به خودتان هم توجه کنید

شما نمی توانید تخته گاز به سمت برنامه ریزی مراسم ازدواجتان بروید و به چیز دیگری فکر نکنید. برای دیدار با دوستانتان وقت بگذارید، به آرایشگاه بروید و به خودتان برسید. ورزش کردن نیز جزء از بهترین راهها برای تمرکز و آسوده شدن است. البته در کنار دوستان بودن خیلی لذت بیشتری دارد. پیش از اینکه به «آقا و بانو ایکس» تبدیل شوید با دوستانتان به کافی شاپ محبوبتان بروید یا برای فیلم دیدن با آنها در سینما قرار بگذارید. اینکار کمک میکند که برای انجام کارهای عروسیتان هم انرژی بیشتری داشته باشید.

  • خیلی نگران نباشید

سعی کنید خیلی نگران جزئیات مراسم روز عروسیتان نباشید. با همه این تلاشها و کارهایی که انجام داده اید مطمئن باشید که این روز به بهترین نحو برگزار خواهد شد. حتی برخی مواقع اوقات سورپرایزهای کوچک می تواند جالب هم باشد. بگذارید که حس جشن و شادی در شما هم رخنه کند و از این روز لذت ببرید. پس خودتان را برای مسائل غیرمنتظره حاضر کنید. در این صورت اگر اتفاقی رخ دهد، شما کاملاً غافلگیر نخواهید شد! و به خاطر داشته باشید هر مشکلی هم که پیش بیاید، نمیتواند روز شما را خراب کند. بعد آرام باشید و از این روز قشنگ لذت ببرید. در نهایت مطمئن باشید شما قطعاً بعد از مراسم به اتفاقات بدی که احتمالاً پیش آمده است خواهید خندید!

 


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کمک نیاز دارید? چت از طریق واتساپ