با رعایت این نکات در روز عروسی استرس نداشته باشید

با رعایت این نکات در روز عروسی استرس نداشته باشید

 

کنترل نگرانی و استرس برای مراسم روز عروسی مساله قابل اهمیتی است . اینکه شما بتوانید روحیه خوبی داشته باشید که با داشتن حداقل نگرانی و استرس مراسم عروسی را به خوبی و خوشی به پایان ببرید کار سختی نخواهد بود. این ۷ شیوه را مرور کنین و مجدد کارهایتان را بازبینی کنید.

ازدواج کردن یکی از مهم ترین رویداد هایی است که ممکن است در حیات هر شخصی اتفاق بیافتد. شما خودتان به به این نکته واقف هستید و بی گمان خانواده خودتان و همسرتان هم این نکته را به شما متذکر شدند و همسر شما هم مطمئنن هنوزتا حدودی تحت تاثیر عواقب پذیرش این قضیه است که شما نامزد کرده اید وقرار است زندگی مشترک خویش را بزودی با هم آغاز کنید.

بلافاصله پس از مراسم نامزدی، برنامه ریزی برای جشن عروسی پیش می آید. همانقدر که ایده سپری کردن باقی زندگیتان با یک نفر و صحیح انتخاب کردن آن شخص می تواند برای شما دلهره آور باشد، برنامه ریزی چنین رویداد بزرگی هم بی گمان استرس آور است و گمان هم میرود که این روز شادترین روز عمر شما باشد.آیا راهی وجود دارد که این برنامه ریزی را تا جای ممکن هیجان انگیز و دلفریب کرد؟

در این نوشتار هفت راه حل برای مدیریت استرس در طول برنامه ریزی عروسی به شما پیشنهاد داده میشود:

راه حل اول: با همسر خود عاشقانه و عاقلانه و صادقانه گفتگو کنید.

با همسر خود صادقانه و عاشقانه گفتگو کنید و نظر خود را در باره اینکه زندگی مشترک در ذهن شما چه معنایی دارد با وی در میان بگذارید.( از کلیشه ها تا جایی که میشه اجتناب کرده و عقیده شخصی خویش را بیان کنید). این کار باعث میشود با دیدی بازتر و خیالی راحت تر مراسم شروع زندگیمشترکتان را برنامه ریزی کنید. به خاطر بسپارید که جشن عروسی شما وقتی که بدانید قدم در چهراهی گذاشته اید و چقدر آگاهانه گزینش کرده اید و آینده ای که شما در ذهنتان ساخته اید چقدر به تفکرات همراه زندگیتان نزدیک است، بسیار با معناتر خواهد بود و اغلب به دل خواهد نشست.
اگر لازم است در باره مسائل قانونی در ازدواج با همسر خود گفتگو کنید به خود ناراحتی راه ندهید. این مکالمه ممکن است مکالمه راحتی نباشد و شما حس خوبی نسبت به آن نداشته باشید اما باعث میشود که شما و همسرتان درک درست و یکسانی از شرایطی که در آن هستید و یا خواهید بود، داشته باشید.

راه حل دوم: در مورد بودجه ای که دارید واقع بین باشید.

ممکن است خودمانی ترین اقوام و آشنایان شما جشن عروسی زیاد باشکوه و مجللی برگزار کرده باشد ولی شما و همسر آینده تان بودجه ای کمتر برای برگزاری این جشن کنار گذاشته باشید. اگر توقعاتتان بیشتر از بودجه ای باشد که در نظر دارید، همین جستار باعث خواهد شد تا حس بدی به جشن عروسی خویش داشته باشید و نتوانید خاطره ای بی اندازه متعلق به شب در ذهن خویش بسازید. بعد قبل از آنکه در ذهن خود ایده های بلند پروازانه بسازید هرچه زودتر با همسر خود در مورد بودجه ای که در دست دارید صحبت کنید. ۵ تا ۱۰ دقیقه وقت بگذارید و روی کاغذ های جداگانه مبلغی که هر کدام از شما نیاز دارید برای برگزاری جشنتان خرج کنید و مهم ترین شاخص های یک جشن عروسی آرمانی که باید بیشترین میزان پول را صرفشان کنید،یادداشت نمائید. و سپس فهرست هایتان را با هم مقایسه کنید و ببینید در چه شاخص هایی با هم متفاوت هستید و چگونه میتوانید هر دو به یک فهرست هماهنگ برسید و هردو از جشنتان خوشنود باشید. این کار به کم کردن استرس بسیار کمک میکند و خطر زیاده از بیهوده خرج کردن را هم تا مرز زیاد قابل قبولی کاهش میدهد.

راه حل سوم: سنجش نکنید.

اگر شما نخواهید در همه موارد انتخابیتان برای جشن عروسی “فوق العاده ” به هم نظر بیایید مطمئن باشید شروعی بسیار بهتر برای زندگی مشترکتان و پیوسته مسیر در پیش رویتان خواهید داشت.هیچ اشکالی ندارد که عکس های عروسی دیگران را ببینید و ایده بگیرید و مثلا چند کیلویی وزن کم کنید که بتوانید لباس رویاهایتان را به تن کنید ولی اگر این کار باعث میشود که استاندارد هایی برای خودتان در نظر بگیرید که بیشتر از توانایی های شماست و باعث میشود که شما خودتان را آنگونه که هستید قبول نکنید و همواره باعث شرم و ناخشنودی خودشوید همین اکنون سنجش را تمام کنید.در شرایطی که اضطراب و استرسبه بالاترین حد خودش میرسد بهترین راه حل کمک و حمایت گرفتن از همسرتان است.همسر آینده شما، شما را به دلیلی انتخاب کرده است و این انگیزه بی گمان زیبایی ظاهری شما نبوده است و دلیلی عمیق تر از این پشت این برگزیدن خفته است همین حمایت مایه درخشندگی شما در لباستان و عکس های عروسیتان خواهد شد.

راه حل چهارم: خودتان را درگیر مسائل کوچک و بی اهمیت نکنید

به یاد داشته باشید که شما نمی توانید همه چیز را روی نظم و ترتیب قرار دهید.شما یا باید یک برنامه ریز بی اندازه باشید یا اینکه دارید به سادگی خودتان را کلافه میکنید وتوجه بیش از حد به جزئیات شما رو به جنون میرساند.به تصویر بزرگتر فکر کنید ( چقدر مهم است که دارید قدم در رهسپار نو می گذارید و ازدواج میکنید). از خودتان بپرسید که آیا این کل برنامه ریزی به من کمک میکند که احساس امنیت بیشتری داشته باشم؟ یا اینکه این کل برنامه ریزی من را عصبی و پر از استرس خواهد کرد. اگر گزینه دوم را برگزیدن بدانید که بیش ازحد درگیر جزئیات هستید و لازم است در برنامه ریزی های خود بازنگری کنید.

راه حل پنجم: در مقابل دخالت های بیجا و زیاده از مرز بایستید

بعضی از والدین احساس می کنند بدلیل اینکه بخشی از هزینه های برگزاری جشن را متقبل شده اند میتوانند نظر خویش را به عروس و داماد تحمیل نمایند. اگر نظرات آنها با ایده ها و رویاهای شما زیاد متفاوت است حتما عقیده خویش را بیان کنید و در مقابل نظر مخالف بایستید.راه حل و نکته کلیدی برای اینکه آن ها عقب نشینی کنند این است که به آنها فرصت دهید نظرشان را تمام و کمال بیان کنند و سپس همان سوژه را برایشان بازگو کنید که مطمئن شوید صحیح متوجه شده اید و سپس از نظر آنها تشکر کنید و بگویید که شما و همسرتان تصمیم دیگری برای این موضوع گرفته اید یا دوست دارید این کار را به نحو دیگری اتمام دهید و سپس از آنها بخواهید تا در قسمت های دیگری با شما همفکری نمایند و عقیده آنها را در جایی دیگر اعمال نمائید. شما میتوانید از این تکنیک در رابطه خویش و همسرتان هم بهره‌گیری نمائید.

راه حل ششم: در موارد سختی و بروز مشکات احتمالی دوستان و همراهانی داشته باشید.

در ایده آل ترین شرایط شما و همسرتان از خانواده هایی می آیید که در آن ها بحث ودعواهای خانوادگی جایی ندارد و کل همدیگر را دوست دارند و هیچ کسی از اینکه با عضو دیگر خانواده در یک محیط‌ زیر یک سقف باشد غمگین نیست ولی این شرایط آرمانی در چند درصد موارد پیش می آید؟ پس حتما خودتان را برای شرایطی آماده کنید که اعضایی از خانواده که دل خوشی از همدیگر ندارند در مراسم عروسی شما رو در روی هم گارد بگیرند و حتما این گمان کردن را بدهید که رخداد خیلی بدی پیش بیاید.
تا جایی که می توانید سعی کنید این افراد را بعید از هم نگه دارید و نگذارید همدیگر را ببینند. می توانید پیش از روز مراسم زمانی را پیدا کنید و با آنها صحبت کنید و بگویید که به راستی از بودن آنها در جشنتان دلشاد خواهید شد به شرطی که آنها بتوانند خویش را کنترل نموده و بحث و مراوده ای به راه نیندازند. و از آنها بپرسید که برای اینکه آنها دلشاد باشند چه کاری می توانید انجام دهید؟

راه حل هفتم: با ساقدوشانتان مهربان باشید

جشن عروسی بی گمان شبی استرس زاست و همه عروسی هم متعلق به عروس نیست.ساقدوشان شما هم شدنی است استرس داشته باشند.
بنابراین اگر شما پیگیری دوستانی هستید که آنقدر با شما خودمانی هستند و می توانند ذهن شما را از مشکلات ریز احتمالی که با آن درگیر هستید منحرف نمایند، بعد شما هم زمانی را انتخاب کنید  و هوای آنها را داشته باشید و با آنها در مورد نگرانی هایتان و نگرانی هایشان گفتگو کنید به طور قطع استرس و حال و هوایتان بهتر خواهد شد.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کمک نیاز دارید? چت از طریق واتساپ