ژست عکاسی مناسب برای خانم ها

ژست مناسب برای خانم ها 

 

ژست عکاسی:در این مقاله می خواهیم ژست های عکاسی برای حالت خوابیده آموزش میدهیم.

ژست عکاسی ۱

بهترین ژست عکاسی خوابیده برای شروع: بعد از این که فرد ژست اولیه را انجام داد از او بخواهید نیم تنه بالای خود را تا جایی که می تواند و راحت است بلند کند.

عکس۱: تصویر اول درست همان ژست ساده اولیه می باشد. دقت باشید که زاویه دوربین از زیر و تقریبا  نزدیک به سطح زمین باشد.

عکس ۲: با این ژست می توان خیلی کارها انجام داد. میتوان جای دست ها و چرخش سر را کمی تغییر داد یا زاویه نگاه و حالت صورت را به شکل متفاوتی عوض کرد. در این تصویر فقط جای دست ها تغییر کرده و بالا تنه هم کمی پایین تر آمده است.

عکس ۳: در این عکس از مدل خواسته شده است که کمی بیشتر به سطح زمین نزدیک شود. برای این ژست بهتر است کراپ عکس بسته تر باشد.

ژست عکاسی ۲

این ژست شباهت زیادی به ژست اول دارد. اما این زاویه برای مدل هایی که قد بلندتری دارند مناسب تر است. در این ژست یکی از پاها باید خم شود تا بدن حالت بهتری به خود بگیرد.

عکس ۴: این ژست همانند ژست ۱ است ولی فقط تفاوتی که دارد تفاوت در زاویه دوربین است که ظاهر کاملا متفاوتی به عکس داده است.

عکس ۵: در این عکس باز هم حالت دست ها تغییر داده شده است. البته دست ها حتما نباید با سر تماس داشته باشد همین که تو موها برود کافی است.

عکس ۶: باز هم تغییر در حالت دست ها و کراپ بسته تر.

ژست عکاسی ۳

باز هم یک ژست دیگر که زیاد همانند ژست های قبلی است و باز هم تفاوت فقط در زاویه عکس است. زاویه عکس صحیح از روبرو می باشد. سوژه مورد نظر در این ژست حتی تکانی هم به خودش نداده است. فقط زاویه دوربین تغییر پیدا کرده است.

عکس ۷: در این جا هم مدل همان حالت های قبل را تکرار می کند. ژست های مثل هم را امتحان کنید و دودلی به خود راه ندهید زیرا همین دگرگونی ها جزئی در برگزیدن تصاویر نقش زیاد مهمی دارد.

عکس ۸: تفاوت این عکس در حالت دست هاست که به سمت رو به رو کشیده شده است.

عکس ۹: مفتوح هم یک شات کلوز آپ البته با چشم های بسته.

ژست عکاسی ۴

ژست بسیار ساده و زیبای خوابیده به پشت.

عکس ۱۰: این ژست را خیلی راحت می توان به سوژه توضیح داد و او هم خیلی راحت می تواند آنرا اجرا کند.

عکس ۱۱: در این عکس دست ها زیر سینه قرار داده شده است. البته می توانید دست ها را زیر سر هم قرار دهید.

عکس ۱۲: در این عکس مدل سعی کرده است یک ظاهر رویایی به عکس بدهد و برای این کار چشم ها را بسته و دست ها را به صورت نا متقارن قرار داده است.

ژست عکاسی ۵

این ژست خوابیده روی زمین به صورت پشت و رو برای پرتره های کلوز آپ بسیار مناسب است.

عکس ۱۳: در این عکس مدل روی زمین ساحل دراز کشیده است از او خواسته شده تا سرش را روی دست ها قرار دهد. البته می توان سر را کاملا روی زمین هم قرار داده شود.

عکس ۱۴: در این عکس از مدل خواسته شده که سرش را کمی بالاتر بگیرد و دست ها را به صورت نامتقارن روی هم قرار دهد.

عکس ۱۵: گزینه بعدی که در عکس ژست داده شده است ژست خوابیده با چشم های بسته می باشد.

ژست عکاسی ۶

ژست خوابیده به یک طرفه. در این ژست یک سری نکات هست که باید مورد توجه قرار بگیرد. پای چپ روی پای راست قرار گرفته شده و دست چپ هم روی باسن و قسمتی از بازو پشت تن پنهان می شود. دست راست پایین سر قرار می گیرد و فقط با نوک انگشتان سر را نگه می دارد. اگر سر کاملا با دست نگه داشته شود حالت خستگی به عکس می دهد.

عکس ۱۶: همانطور که در بالا توضیح دادم فرد توانسته است ژست را کاملا صحیح اجرا کند.

عکس ۱۷: در این عکس تنها جایگاه دست راست تغییر کرده است و به جای این که زیر سر باشد روی زمین قرار گرفته شده است و سبب شده بدن کمی بالاتر کشیده شود.

عکس ۱۸: در این عکس سوژه مورد نظر دست راست را بالاتر گرفته و بدین ترتیب بدن نیز بالاتر رفته است.

ژست عکاسی ۷

این یکی از ژست های پر طرفدار است. نکته مهم در این ژست راحت بودن مدل است. از او بخواهید تا جایی که می تواند سر را به عقب به سمت دوربین برگرداند. این ژست با چشم های بسته زیباتر به عقیده می رسد.

 

عکس ۱۹: هر چه فرد ریلکس تر باشد عکس بهتری به دست می آید.

عکس ۲۰: این تغییر در ژست تنوع بسیار زیبایی ایجاد می کند و اجرای آن نیز برای مدل زیاد راحت است.

عکس ۲۱: در این عکس از مدل خواسته شده است تا کمی خودش را بلند کند و به دوربین نگاه کند.

ژست های عکاسی مناسب برای خانم ها 

ژست های عکاسی می توانند شما را بسیار زیبا و جذاب جلوه دهند,فقط کافیست نگاهی به تصاویر زیر داشته باشید تا تفاوت ها را ببینید. یکی از بهترین راه ها برای درآمد سازی باعکاسی، عکاسی از مردم است. مردم معمولا به عکس های خودشان در بیزینس ها، موسسات آموزشی، همایش ها و مذاکرات،

 

انتشارات و خیلی موارد دیگر نیاز دارند. مردم با اطمینان به این که عکس خوبی از آن ها می گیرید نزد شما می آیند و مهم ترین وظیفه شما به عنوان عکاس این است که ژست فرد مورد نظر در عکس به اندازه کافی خوب به نظر برسد. باید بدانید چه ژستی به آن ها بدهید و زاویه ای که در مقابل دوربین می گیرند چگونه باشد.

 

با درک و رعایت این مسائل هم شما و هم مشتری رضایت بیشتری خواهید داشت. بنابراین چند نمونه تصویر آورده ام تا یاد بگیرید برای گرفتن یک عکس خوب چه تغییراتی باید ایجاد کنید. مدل این عکس ها قبل از گرفتن عکس آرایش حرفه ای انجام داده است. بهتر است قبل از عکاسی از فرد بخواهید به آرایشگاه مناسبی که دوست دارید با او همکاری داشته باشید برود تا تفاوت را در نتیجه نهایی عکس ببینید.

ژست های عکاسی مناسب برای خانم ها

وزن خود را روی یک پا بیندازید

مدل سمت چپ مستقیم جلوی دوربین ایستاده و همه وزن خود را روی هر دو پا انداخته است. اما همینطور که می بینید مدل سمت راست تنها یک تغییر ظریف در وزن او تصویر را بسیار متفاوت کرده است. تنها کاری که کرده است این است که بیشتر وزن خود را روی پای راست انداخته است.

 

این حالت به بدن او انحنای s شکل داده است. مدل سمت راست هم مستقیم به سمت دوربین ایستاده است اما هیکل او لاغرتر نشان می دهد.
ژست های عکاسی مناسب برای خانم هاکمی از کمر به جلو خم شوید
مدل سمت چپ به سمت عقب خم شده است. این ژست عکاسی کمی ناخوشایند است و جذابیت ندارد. با این حالت فک صورت کمی بزرگ تر و هیکل چاق تر نشان داده می شود. هر گاه دیدید مشتری این ژست را گرفته سریع آن را اصلاح کنید. برای این که عکس بهتر شود از او بخواهید کمی به سمت جلو خم شود.

 

در نتیجه می بینید که صورت او به صورت اتوماتیک زاویه خوبی به خود می گیرد و وزنش را روی پاها می اندازد. اکنون ژست شما جذاب تر است.
ژست های عکاسی مناسب برای خانم هاوزن را روی پای عقب بیندازید
اکنون از مدل بخواهید که وزنش را روی پای عقبی بیندازد. همینطور که می بینید در تصاویر بالا فرد وزن خود را روی پای چپ انداخته و پای راست را در مقابل قرار داده است. مدل سمت چپ کمی به عقب خم شده و این حالت کمی غیرطبیعی و ناخوشایند به نظر می رسد. از او بخواهید همانند تصویر سمت راست یا صاف بایستد یا کمی به جلو به سمت دوربین خم شود.
ژست های عکاسی مناسب برای خانم هاژست دست به سینه
یکی از رایج ترین ژست ها در عکس های اداری ژست دست به سینه است. این ژست عکاسی به فرد احساس قدرت و اعتماد به نفس می دهد. البته این حالت ممکن است اشتباه انجام شود. در تصویر سمت چپ فرد زاویه سرش را به سمت عقب داده است.

 

معمولا خانم ها چنین اشتباهی می کنند و تصور می کنند باید سر را به سمت عقب متمایل کنند. از فرد بخواهید کمی چانه را پایین بیاورد تا به همان عکسی که می خواهد برسد.
ژست های عکاسی مناسب برای خانم هاباز هم به جلو خم شوید
با ژست دست به سینه می توانید یک نزدیک از چهره مناسب داشته باشید. در عکس سمت چپ تصویر کاملتری از فرد نشان داده شده تا چگونگی این ژست را یاد بگیرید. فرد به بدن خود زاویه داده است. برای این ژست از فرد بخواهید از کمر کمی به جلو خم شود.

 

بیشتر مردم تصور خوبی از این حالت ندارند اما شما باید به آن ها توضیح دهید که نتیجه خوبی خواهد داشت. سپس هنگام گرفتن عکس زوم کنید یا کمی جلو بروید.
ژست های عکاسی مناسب برای خانم هاژست نشسته
وقتی می خواهید عکس در حالت نشسته بگیرید دوربین در زاویه بالای فرد مورد نظر قرار می گیرد و این زاویه برای خیلی ها زاویه مطلوبی برای عکس می باشد. اولین گام برای گرفتن عکس در حالت نشسته این است که از فرد بخواهید لبه صندلی بنشیند. اگر کاملا راحت روی صندلی بنشیند

 

خود را به عقب متمایل می کند و این نمی تواند حالت خوبی به عکس بدهد. همینطور که در تصویر سمت چپ می بینید مدل روی لبه صندلی نشسته، شانه ها صاف و پاها را روی زمین قرار داده است. با این حال باز هم این ژست ممکن است رضایت بخش نباشد. اگر همانند تصویر سمت راست روی چشم های فرد تمرکز کنید پرتره جذاب تری خواهید داشت.
ژست های عکاسی مناسب برای خانم هااز فرد بخواهید آرنج را روی زانوها قرار دهد. اینحالت او را مجبور می کند که به بالا نگاه کند. برای بهتر شدن عکس صورت را کمی به سمت راست یا چپ زاویه بدهید.
ژست های عکاسی مناسب برای خانم هاو اما آخرین نکته در عکاسی طرف خوب صورت است. همه ما یک طرف صورتمان در عکس ها بهتر می افتد. این مورد را فقط می توان با دوربین و در عکس ها تشخیص داد که در تصاویر زیر مشخص است. طرف خوب مدل تصویر زیر زمانی که سر را به سمت راست متمایل می کند مشخص می شود.

 

در عکس سمت راست صورت او بیشتر مشخص است، گردن بهتر نشان داده می شود، چشم ها کاملا مشخص هستند، موها طبیعی تر و زاویه بینی جذاب تر است.وقتی پوزیشن فرد را تغییر می دهید از آن پوزیشن در چند زاویه عکس بگیرید تا خودتان طرف خوب صورت فرد را تشخیص دهید.

 

یکی از اصولی که در ژست عکاسی معمولا رعایت می شود این است که یکی از شانه ها به سمت دوربین قرار بگیرد و وزن روی پای عقب انداخته شود. این ژست باعث می شود در عکس لاغرتر نشان داده شوید. بهترین راه برای گرفتن بهترین عکس تمرین، تمرین و تمرین است.از عکاسی لذت ببرید. تمام این عکس ها در استودیو عکاسی تک نور با لنز ۵۰ میلیمتری گرفته شده اند.

 

 


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کمک نیاز دارید? چت از طریق واتساپ