عکاسی از انگشتر طلا داخل خیمه

 

 

 

عکاسی از طلا و جواهرات

چگونه از طلا و جواهر عکاسی کنیم؟

گرفتن عکس با کیفیت ازطلا و جواهرات و زیور آلات برای بیشتر عکاسان یک مشکل حل ناشدنی است ولی ما در آتلیه آدینه توانسته ایم بهترین عکاسی را از جواهرات و زیور آلات برای کلیه طلافروشان و کارگاههای تولید زیور آلات انجام دهیم چرا که ثابت کرده ایم که عکاسی در این زمینه ها تخصص اصلی ماست .
در عکاسی از جواهرات و زیور آلات در اصفهان که طلا فروشان برجسته ای داردیکسری تکنیک های پیچیده ای وجود دارد که توسط حرفه ایی ها استفاده می شود که عکاسان آماتور(مبتدی) نمیتوانند استفاده کنند،چرا که تجهیزات حرفه ای با لنزهای حرفه ای در این زمینه مورد نیاز است. در اینجا آتلیه آدینه تصمیم دارد یکسری معرفی های لازم را در زمینه چگونگی عکاسی از جواهرات به شما نشان دهد .
خیمه عکاسی
در ادامه مراحلی از راه اندازی اولیه را داریم که هرعکاسی برای رسیدن به نتایج بهتر باید انجام دهد.
درابتدا ما از:
1. خیمه عکاسی برای نرم تر کردن سایه های طلا وجواهرات و از بین بردن بازتاب سطحی نور و داشتن یک پس زمینه صاف بدون،نقص وقابل تعویض
2. از نورهای فلورسنت (لامپ های کم مصرف) به عنوان منبع نور اولیه برای عکس از طلا و جواهر استفاده می کنیم که دارای رنگ نور واقعی در یک روز آفتابی هستند (5500 کلوین) نیز هست.
ازیک لامپ LED برای نورمکمل عکاسی از الماس وسنگهای قیمتی چند وجهی که در تصاویر موجود در این آموزش استفاده کردیم.
نکات کلیدی و مهم در عکاسی جواهرات عبارتند از:
  sharpness نورپردازی (lighting) نوردهی (اکسپوزر) تصحیح بازتاب از سطح جواهرات.
عکاسی خوب از طلا و جواهرات وزیور آلات به وضوح تصویر نیاز دارد(sharp) و فوکوس (crisp focus
این نکته مهم را بیاد داشته باشید که برای پیدا کردن فوکوس نقطه ای باید فوکوس دوربین خود را در حالت دستی به اتوماتیک تغییر دهید و یا اگر چشمان شما قوی و دقیق است میتوانید از فوکوس دستی نیز استفاده کنید..
حالت فوکوس نرمال دوربین های دیجیتال نوع میانگین از حالت فوکوس است، این نکته به این معنی است که دوربین قصد دارد به یک منطقه گسترده (واید)صحنه نگاه کند و فو کوس کلی را داشته باشد. ما در آتلیه آدینه در عکاسی از طلا و جواهرات بیشتر از فوکوس دستی استفاده میکنیم..
در عکاسی جواهرات شما باید فوکوس را کنترل کنید در نتیجه بهتر است که دوربینتان را در حالت فوکوس نقطه ای قرار دهید این نکته به شما این امکان را می دهد که کنترل نقاطی را که روی آن فوکوس می کنید، کنترل کنید.
بااین حال بسیاری از دوربین های دیجیتالی نمی توانند به طور دقیق روی شی کوچک براق مثل جواهرات و سنگ های زینتی در حالت فوکوس نقطه ای از فوکوس خودکار استفاده کنند، به همین خاطر متاسفانه در عکاسی از جواهرات برای نما های بسته شما به یک دوربین با فوکوس دستی خوب نیز نیاز دارید.
نکته دیگر در تصویر شارپ سه پایه است
استفاده ازیک سه پایه یا یک وسیله ای برای اتکا وپشتیبانی دوربین در هنگام عکاسی از طلا جواهرات کاملا ضروری است .
استفاده از یک سه پایه محکم مطمئنا بهتراز یک سه پایه ضعیف است اما مهم تر این است که شما از سه پایه استفاده کنید چرا که ممکن از به هنگام عکاسی دست شما لرزش پیدا کند.
نکته کلیدی دیگر برای عکاسی جواهرات نور است
معمولا در عکاسی از طلا و جواهرات نورهای سافت یا دیفیوز شده بهترین اند،این نکته را نیز بدانید که استفاده از فلاش روی دوربینی (اسپید لایت) در عکاسی جواهرات معمولا نتایج قابل قبولی ندارد.
کنترل اسپید لایت ها در این فاصله نزدیک بیش از حد سخت می شود جواهرات را به درستی نور پردازی نمی کند، همچنین فلاش روی دوربین سایه خشن وبزرگی ایجاد می کند.
ما در عکاسی محصولات از نور ثابت به جای فلاش(استروب) استفاده می کنیم ،در استفاده از نور های ثابت تجسم تصویر نهایی ساده تر است.
ما ترجیح می دهیم که از نور های روز فلورسنت برای نورپردازی استفاده کنیم،این لامپ ها بازده خوبی دارند،دارای دمای رنگ طبیعی اند و گرمای کمی تولید می کنند.
این نورها می توانند در جلسات عکاسی طولانی مدت روشن بمانند بدون این که گرمای زیادی برای محیط عکاسی ایجاد کنند و درجه دمای فضا را بالا ببرند.
باید توجه داشت چون ما از خیمه عکاسی برای سافت کردن نور استفاده میکنیم حتی نورهای فلورسنت نیازی به سافت کردن ندارند.
یک خیمه عکاسی در عکاسی از طلا جواهرات وزیور آلات به آسانی شدت نوررا کاهش می دهد وسایه هارا کنترل میکند.
نوردهی اکسپوژر(exposure) مناسب نیز نکته ای کلیدی در عکاسی جواهرات است.
حال با هم به عکاسی از طلا و جواهرات حرفه ای نگاه می کنیم ،
علت اینکه ما اغلب دفعات کار با خیمه عکاسی را انتخاب می کنیم این است که :
.خیمه های عکاسی سریع و آسان نور را دیفیوز یا بهتر بگیم نرم می کنند.
2. در خیمه های عکاسی به راحتی پشت صحنه عکس را می توانیم تغییر دهیم و رنگ یا زمینه مورد نظر خود را قرار دهیم.
3.خیمه های عکاسی آتلیه آدینه در اصفهان در جهت بهبود کیفیت و با تغییرات قابل توجه و نیز از جمع آوری بازخورد در ساعات بی شماری ورک شاپ که با موضوع عکاسی جواهرات در مشارکت با موسسه عکاسی (Brooks photography institute) برگزار شد، طراحی و ساخته شده است.
برخی از تغییرات راه های جدیدی برای قطع یا تعلیق آیتم ها در داخل خیمه عکاسی و همچنین لوازم جانبی برای کار با خیمه عکاسی جدید طراحی شده است،
ویژگی هایی مثل نخ های نامرئی که توسط نوار در داخل پوشش بالا می توانید اشیا را به حالت تعلیق در بیاورد.
نور سافت تا حدی اندازه معین نور نسبت به موضوع را ایجاد می کند
چگونه برای عکاسی از الماس و سنگ های زینتی درخشش خیره کننده اضافه کنیم ؟
یک خیمه عکاسی نور سافت خوبی را برای عکاسی از طلا و جواهرات ارائه می دهد و با این حال خیمه عکاسی ممکن است نور مستقیمی لازم را داشته باشد برای روشنایی و درخشش سنگ های زینتی و الماس به یک نور مستقیم در نزدیکی محل دوربین نیاز دارند ما برای عکاسی از جواهرات زینتی در آتلیه آدینه همیشه از یک نور مستقیم جداگانه برای این کار استفاده میکنیم.
اما شما نمی توانید از یک نور معمولی یا نور هایی با شدت تابش بالا استفاده کنید.
شرکت ما یک لامپ خاص برای الماس و سنگ های قیمتی دارد که از LEDهای نور روز تشکیل شده است، این LED نوری مستقیم،دارای وضوح (فوکوس شده) ونیز نور سختی که نیاز به رها کردن آتش الماس شما دارد را ارائه می دهد.
 این نور ال ای دی از ملزومات مطلق برای عکاسی از الماس است
رنگ لامپهای ال ای دی همان نور روز است یا همان نور دی لایت ، به طور خاص برای اضافه کردن درخشش به جواهرات و یا سنگهای جواهر چند وجهی بدون انحراف نوری میبایست نور نرمی را ایجاد کرد
همیشه مطمئن شوید که تمام نورهایتان در رنگ (کلوین) مطابقت دارند وهرگز نورهایی با دمای رنگ مختلف را باهم ترکیب نکنید.ما برای عکاسی از جواهرات در آتلیه آدینه اصفهان از نورهای روز برای عکسهایمان استفاده میکنیم به همین دلیل به اصلاح رنگی پس از عکاسی نیاز پیدا نمیکنیم.
همچنین وایت بالانس را برای عکاسی از جواهرات همیشه روی اتوماتیک میگذاریم .بیشتر دوربینها در حالت اتوماتیک عکسهای فوق العاده ای می گیرند . اگر شما از این توصیه چشم پوشی کنید و تنظیمات وایت بالانس را هنگام عکاسی تغیر دهیداونوقت میبینید که یک رنگ مایل به سبز کل تصویر شما را فرا میگیرد بعلاوه پس زمینه شما سفید دیگر نیست.
حتی عکاسان حرفه ای هم می توانند با حداقل تلاش نتایج چشم گیری در عکاسی از جواهرات در اصفهان به دست بیاورند.
چگونه حلقه های کوچک طلا و یا آویز های جواهرات را ایستاده نگه داریم؟
موم می تواند یک دست بزرگ نا مرئی باشد موقعی که از آن ها برای ایستاده نگه داشتن تکه های کوچک جواهرات استفاده می شود، فقط کافیست که کمی از
آن را پایین شی بزنید.این نکته برای ایستاده نگه داشتن حلقه های طلا یا آویز ها راه خوبی است
ما درعکاسی از طلا و جواهرات در اصفهان همیشه بعلت دقت زرگرها و طلافروشان اصفهان به نکات ریزی در عکاسی برخورد میکنیم مثلا یک شی خیلی ریز داریم که می خواهیم از آن عکس بگیریم و یک نقطه کوچک موم داریم که نمیخواهیم در عکس دیده شود،پس بهتر است از حداقل مقدار ممکن از موم استفاده کنیم.
موم هم محکم است وهم خشک نمی شود و ما می توانیم از آن بارها و بارها استفاده کنیم. ما در آتلیه آدینه از وسایلهای مختلفی استفاده میکنیم تا کار زیباتر شود .
موم همانطور که در مثال نشان داده شده است روی صفحه آکریلیک (پلکسی گلاس) به خوبی کار میکند،ما به وسیله موم یک اسب آبی را به خوبی روی صفحه آکریلیک نگه داشته ایم، سپس یک زنجیر طلای معمولی در پس زمینه قرار داده ایم .
این یک جایگزین تازه برای عکاسی از طلا جواهرات کوچک در اصفهان است که امروزه در آتلیه آدینه از آن استفاده می کنند.
زمانی که در وبسایت های طلاوجواهر، جواهرات مورد علاقتان رانگاه می کنید، از دیدن عکس ها تعجب می کنید که چطور این عکس ها گرفته شده اند؟ در حالی که گرفتن این عکس ها به همین را حتی نیست.
کنترل انعکاس نور در مروارید
انعکاس نور در مروارید می تواند یک بعد در مروارید اضافه کند اما شما می خواهید که انعکاس هارا بیش از آنچه منعکس شده است کنترل کنید.
به جز مروارید های آب شیرین ، مروارید ها شبیه آینه عمل می کنند وخیمه عکاسی برای آن ها گزینه مناسبی است.
اگر ما یک سایه نرم به مروارید بدهیم، مروارید دارای بعدهای بیشتری می شود ونیز اگر شما یک منبع نور از بالا به مروارید بتابانید، بهترین نتیجه را خواهید گرفت، چون در این صورت مروارید سه بعدی به نظر می رسد.
درتصاویر نشان داده شده در بالا ، نقاط تاریک روی مروارید انعکاس تاریکی اتاقی است که ما درآن عکس گرفتیم،ما میتوانیم اندازه نقاط تاریک را به وسیله پوشش جلویی خیمه عکاسی کنترل کنیم.
اگر ما زیپ پوشش درب جلویی خیمه عکاسی را محکم بسته بودیم ممکن بود اندازه اطراف لنز دوربین ما مناطق تاریکی ایجاد می شد.
اگر ما پوشش جلویی خیمه عکاسی را برمی داشتیم در مجموع اندازه آن بزرگتر می شد، این یک انتخاب شخصی است که شما روشی را که فکر می کنید بهترین انتخاب است را انتخاب می کنید.
نقاط تاریک منفی نیستند چون این مناطق کنتراست ایجاد میکند و کمک می کند تا درخشش بیشتری در مروارید ببینیم ،برای جلوگیری از تخت شدن عموما می بینیم در عکس ها ک عکاس ها تعداد زیادی نور استفاده می کنند.
یک تک نور که یک سفیدی برجسته ایجاد می کند، برای نوردهی یک دانه مروارید مثل گوشواره مناسب است که ما برای عکاسی از مروارید در آتلیه آدینه اصفهان بیشتر از این روش استفاده میکنیم.
کمک نیاز دارید? چت از طریق واتساپ