عکاسی از سوژه های چاق

در چشم مشتری عادی یا سوژه هایی که جلوی دوربین قرار میگیرند ، عکاس خوب آن فردی است که توانایی ژست دادن و هدایت کردن سوژه بر روی صحنه عکاسی را داشته باشد. این از دید سوژه عکاسی شما تنها ژست دادن، حالت دادن و یا همان فیگور گرفتن خودمان هست که دیده می شود اما عکاس خبره و چیره دست، به خوبی میداند که قرار دادن سوژه در مقابل دوربین تابع قوانین و اصول خاصی هست. اصولاً عکاسی پرتره تا حد زیادی وابسته به علم ریاضی و مختصات میباشد!

افرادی که سوژه عکاسی می شوند به طو ر طبیعی دارای شکل ها و فرمهای مختلف بدنی هستند. نواقص در وجود همه انسانها دیده میشوند و هیچ وقت نمیتوان گفت فلان مدل یا مانکن کاملا بی نقص است. بنابراین یک عکاس میبایست از دید بسیار عالی برای مشاهده عیبهای سوژه برخوردار باشد و در عین حال نیاز به خلاقیتی منحصر به فرد برای پوشاندن و از دید دوربین دور نگه داشتن آن عیبها و مشکلات دارد.
به طور طبیهی انسانها تمایل دارند تا بهترین حالت و دوست داشتنی ترین وضعیت خود را در تصویر ثبت شده ببینند. به طور مثال، عیبهایی مثل غوز روی بینی، زخم صورت، غبغب، چینهای پیشانی، گوشهای بزرگ، گردن کوتاه، صورت چاق و … از جمله عیبهایی هستند که با کمی مهارت و خلاقیت در عکاسی میتوان آنها را تا حدی پنهان نمود و در عین حال تصویری طبیعی از سوژه به خودش ارائه داد.

همچنین عکاس حرفه ای، علاوه بر اینکه باید از یک دید قوی در تشخیص عیبها برخوردار باشد، بلکه باید بتواند زیبایی های طبیعی فرد را به سرعت تشخیص داده و آنرا ثبت نماید.مثلا بهترین نوع نگاه، بهترین لبخند، حتی بهترین حالت اخم کردن و جذبه نشان دادن و مواردی از این دست به سرعت باید توسط عکاس تشخیص داده شوند.

در بررسی ژستها و پوز های عکاسی، ابتدا به سراغ سوژه های مشکل زا خواهیم رفت و به طور مختصر بررسی می کنیم که به چه نحو باید با این سوژه ها تعامل کرد تا بهترین عکس از آنها ثبت شود. در این بخش در رابطه با عکاسی از سوژه های چاق مطالبی را بیان خواهیم کرد و رایجترین مشکلها در برخورد با سوژه های چاق و نحوه بر طرف کردن آنها را توضیح خواهمیم داد.
در رابطه با عکاسی از سوژه های چاق چند مورد را بیان میکنیم. این تکنیک ها به عکاسان کمک می کند تا افرادی را که دارای اضافه وزن هستند به صورت مطلوب تری در قاب تصویر قرار دهند. با هم به مرور این موارد می پردازیم:
از آنجا که چاقی باعث بد لباسی میشود، بنابراین سوژه در تصویر به طرز وحشتناکی روی بد لباسی خودش تمرکز میکند. با چند ترفند می توان یک فرد چاق را در تصویر، تا حد زیادی خوش لباس نشان داد:

نکته اول؛

از سوژه بخواهید لباس دقیقاً اندازه بدنش بپوشد. لباس بزرگ و راحت برای افراد چاق باعث بزرگتر دیده شدن حجم بدنشان میشود. لباس کوچکتر هم باعث بیرون زدن برجستگی ها می شود. بنابراین اولین و ساده ترین راه این است که سوژه لباس اندازه بدنش را بپوشد.

نکته دوم؛

در رابطه با خانمهای چاق ، تکنیک کفش پاشنه بلند را امتحان کنید!
کفش پاشنه بلند باعث کشیده تر دیده شدن پاها، چرخیدن کمر و باسن، تو رفتن انحنای کمر و افزایش حالتهای ظرافت در بدن افراد چاق می شود. بنابراین کفش پاشنه بلند برای خانمهای چاق در هنگام عکاسی یک ابزار بسیار ضروری است.

نکته سوم؛

لباسهای کمر دار، یا لباسهایی که با کمربند جمع می شوند برای افراد چاق باعث جمعتر دیده شدن ناحیه کمر، شکن و باسن در عکس می شود.

نکته چهارم؛

برای خانمها بهتر است لباسهایی بپوشند که ناحیه سینه برجسته تر دیده شود. لباسهای کمردار خودبخود این حالت را بوجود می آورند.

نکته پنجم؛

زیور آلات، گردن بند های بلند، لباسهای دارای سر آستین پف دار برای خانم های چاق به شدت توصیه می شوند.
اگ مدل شما اندام پری دارد یا به اصطلاح چاق هست، آنرا بد فرم نشان ندهید.

 


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کمک نیاز دارید? چت از طریق واتساپ